Hjælp og vejledningsguide

Bestilling af ladeboks hos NRGi Zapp

Hvilken ladeboks kan I anbefale til min bil?

Alle vores ladere kan benyttes til enhver elbil og PHEV. Alle vores opladere fungerer med 1-3 faser. Med 3 faser yder den op til 22 kW opladningskraft til din bil, afhængigt af din installation.

Vi anbefaler 9/10 af vores kunder at vælge ladeboksen “Zaptec Go”. Denne oplader er produceret i Norge i høj kvalitet, med den nyeste teknologi. Den er helt sammenlignelig med Easee Home ladeboksen – dog til en skarpere pris.

Hvis man sætter pris på et indbygget kabel, er ladeboksen Tesla Wall Conenctor derimod et oplagt valg. En ladeboks i høj kvalitet. 

Hvis du ønsker yderligere vejledning til valg af ladeboks er du altid mere end velkommen til at kontakte os.

Hvordan kan jeg betale?

Du har mulighed for at betale med kreditkort og mobilepay.

Levering

Vi afsender alle hverdage med PostNord med omdeling eller til pakkeshop.

Elrefusion & NRGis Serviceaftale

Hvordan fungerer NRGis abonnementsløsning?

Som udbyder kan NRGi tilbyde vores kunder elrefusion for opladning af elbiler.

For at NRGi skal betale vores kunder elrefusion for deres elforbrug på opladning, er der nogle krav:

• Du har mulighed for at få refusion såfremt du i forvejen ikke har nedsat afgift og/eller anvender solceller, har el-opvarmet bolig, varmepumpe m.v.

• Opladeren skal være fastmoneret (ingen CEE stik) og har internet forbindelse samt godkendt internmåler.

• Vi påtager sig det fulde ansvar og risikoen for din oplader. Hvis den går i stykker, skal vi sikre dig, at du får en anden, så du kan oplade. Dette betyder, at vi dækker gebyret for forsendelse og for at få din oplader repareret, og mens dette sker, tilbyder vi en erstatningsoplader, du må bruge, og uden ekstra gebyr. Bemærk: fjernelse af den inaktive oplader og installation af den nye er kundens ansvar.

Kan jeg eje min oplader og stadig få elrefusion?

Ja. Et nyt svar fra SKAT muliggjorde dette tidligt i 2020. Du ejer din oplader, mens Zapp påtager sig det fulde ansvar og risikoen for din oplader.

Henvisningen er her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2293082

Hvordan får jeg elrefusion?

Når du oplader din elbil refunderer NRGi elafgfit for den strøm, du har brugt til opladning af din elbil. 

Med NRGis serviceaftale får du elrefusion øjeblikkeligt efter hver opladning hvis din boks har internetforbindelse og er understøttet af Monta.

Du tegner serviceaftalen gennem Monta appen. Læs mere her

* Refusionssats ændres i 2028 og 2029 se vores vilkår for detajler

Varighed af elrefusion

Elrefusion er pt. godkendt indtil 2030.

Hvad hvis jeg har solceller, varmepumpe eller elopvarmet hus?

For at være berettiget til el refusion skal du betale fuld afgift, på det el du bruger til opladning af elkøretøjer. Derfor må du ikke få reduceret afgift på anden vis. Da elopvarmede huse samt hustande med varmepumper får reduceret afgift i forvejen, kan Zapp desværre ikke tilbyde elrefusion til dig.

Solceller har de samme restriktioner, selvom du installerer separate målere til elnettet, der KUN måler opladning af elkøretøjer kan dette ikke accepteres. Her kan du læse svar fra skat ang. solceller.

Du kan læse mere om solceller og elbil her.

Hvor bliver min elrefusion udbetalt?

Du modtager automatisk og øjeblikkeligt elrefusion i NRGi opladnings appen efter hver opladning. Du kan i App’en under menupunktet “Mig” se din “Wallet”. Hvis du trykker på “Wallet” kan du udbetale eller opsætte autoudbetaling af din elrefusion til din bankkonto.

Hvordan er servicekontrakten?

Du er altid dækket af NRGi, når du har et abonnement hos os. Vi håndterer din elrefusion og du kan stole på, at NRGi hjælper dig, hvis din lader holder op med at virke. Vi dækker alle omkostninger inkl.: forsendelse, serviceopkald og en gratis midlertidig erstatningsoplader, mens din defekte oplader er til reparation. 

Midlertidige udskiftningsopladere kan variere i type, men vil altid være i samme klasse og tilbyde 11 kW opladningseffekt.

Andre opladere: Hvis din lader ikke findes i vores sortiment, vil vi gøre vores bedste for at matche din nuværende oplader så tæt som muligt baseret på tilgængelighed. NRGi afholder udgiften for forsendelse fra din bopæl til producenten eller reparationsdestinationen.

Hvis din oplader anses for at være for gammel eller slidt til at reparere, tilbyder vi en lignende oplader af samme værdi til brug.

Skal jeg bruge NRGi opladning for at få refusion?

Ja. Vi tilbyder kun refusion gennem NRGi opladnings appen . Her får du refusion automatisk og øjeblikkeligt.

Hvad hvis jeg har to ladebokse?

Hvis du har to ladebokse tilbyder vi også elrefusion. Det kræver blot at du har 2x serviceaftaler.

Hvordan lader jeg offentligt?

Når du skal lade offentligt, kan du evt. bruge appen Monta. Her findes mere end 600.000+ ladepunkter i hele europa. Du kan i appen se hvad ladestanderen koster pr kWh og se om den er ledig. Du kan betale med kreditkort / Apple Pay / Google Pay.

Hvordan betaler jeg NRGi serviceaftale?

Du vil automatisk blive trukket 69kr./md.

Opsigelse

Ønsker du at opsige dit abonnement bedes du kontakte os på +45 42 71 37 30.

NRGi opladning

NRGi opladnings guide

Hvad er NRGi opladning

NRGi Opladning app’en sørger for, at du udnytter din ladeboks på den smartest mulige måde. Det vil sige, at den oplader både økonomisk og klimavenligt.
NRGi Opladning er en app, som kan styre din ladeboks. Den har mange brugbare funktioner til optimal udnyttelse af en ladeboks.

SKAL jeg bruge NRGi opladning?

Det er kun et krav at du bruger NRGi Opladnings appen hvis du ønsker elrefusion gennem os. 

Spørgsmål til brug af funktioner og opladning via Monta bedes stilles til Monta. De har både chat og telefon support i appen under menupunktet “mig” -> “Support”.

I kan også finde svar på næsten alle spørgsmål angående Monta i deres ofte stillede spørgsmål

Installation af oplader​

Installation af Zaptec Go

Vægmontering:  Opsætning af 20A kombiafbryder i eksisterende el-tavlen.

Hvad hvis min installation er mere krævende end standard?

Du kan stadig vælge at tilkøbe standardinstallation hos os. Din elinstallatør tjekker inden arbejdet påbegyndes og afgiver en evt. eventuel merpris, som afregnes med NRGi.

Standardinstallation eller specialinstallation?

Hvis du er i tvivl om du skal have en standardinstallation eller specialinstallation så kontakt os på +45 42 71 37 30.

Hvad indebærer en standardinstallation?

Standardinstallation er med 11 KW maks effekt (16 ampere på tre faser)

Standardinstallation indeholder:

  • Synlig kabelføring langs væg eller på loft fra eltavel til ladeboks
  • 1-2 gennemboringer alt efter forholdene
  • Plastkanal - i alt 2 meter
  • Stålrør - i alt 3 meter
  • Jordspyd - i alt 2 stk.
  • Opsætning af udvendig gruppetavle eller i eksisterende tavle
  • Montering af kombigruppeafbryder, 16 AMP
  • Opsætning af ladeboks og idriftsættelse

Bemærk: En
standardinstallation indbefatter en effekt på 11 kW (16 ampere, fordelt på 3
faser), hvilket de fleste private boliger er dimensioneret til (25 ampere).
Dette fordrer en eksisterende lovlig installation i boligen og gælder kun
én-families hus.

Kan jeg få håndværkerfradrag for installationen?

Nej det kan du desværre ikke.

Andre spørgsmål

Hvorfor skal man have en ladeboks – kan man ikke nøjes med ladekablet, der fulgte med bilen?

Der medfølger en såkaldt “mormorlader” til de fleste biler, så man i nødstilfælde kan lade fra en almindelig stikkontakt. Dette er dog en tidskrævende løsning. Sikkerhedsstyrelsen fraråder dette, da man risikerer at ophede elinstallationen. På sigt kan stikkontakten simpelthen smelte. I værste fald kan der opstå brand. Det gælder især installationer af ældre dato er især udsat.

Fandt du intet svar?

Hvis du ikke fandt det svar, du ledte efter, kan du stille dit spørgsmål her.
Vi besvarer alle spørgsmål inden for 24 timer.